Odpovědná
shovívavost
Je skvělé, že se chcete dozvědět více o našich iniciativách v oblasti udržitelnosti!
Věděli jste, že TEEKANNE je rodinná firma čtvrté generace? Proto je pro nás obzvláště důležité pečovat o zdroje naší planety a nést odpovědnost pro budoucí generace. V posledních letech jsme již udělali mnoho, aby se náš čaj stal udržitelnější. Zdaleka však nejsme u konce a neustále pracujeme na dalším zlepšování.
Tento fakt také chceme symbolizovat zelenou čajovou konvičkou. Je to znamení, že jsme se vědomě vydali na cestu k udržitelnější budoucnosti. Ještě jsme nedošli na konec této cesty, tj. například jsme ještě neminimalizovali naše emise. Čajová konvička je symbolem odpovědnosti, kterou neseme ve všech zemích, kde podnikáme, a kde například získáváme suroviny pro naše výrobky. Zodpovědnost, to je základem našeho jednání.
Co to znamená? TEEKANNE se zavázalo k různým opatřením, projektům a partnerství pro větší udržitelnost a pro zlepšování sociální úrovně na poli národní i mezinárodní, z míst, odkud získáváme naše suroviny. V našich závodech se například čaj vyrábí za použití 100% ekologické elektřiny. Zavázali jsme se ke snižování CO2 a investovat do podpory biologické rozmanitosti. Součástí našeho závazku je také podpora znevýhodněných mladých lidí a rodin, jak na našem území, tak v zemích původu našich surovin.
Udržitelnost v kontextu naší firemní strategie
Jako rodinný podnik čtvrté generace je pro nás sociální a ekologická odpovědnost důležitá již od založení společnosti v roce 1882. Náš obchodní model je založen na šetrném zpracování rostlin, které příjemně přispívají ke zdravé výživě.
Z pocitu odpovědnosti, ale také proto, abychom mohli nabízet tu nejlepší možnou kvalitu, získáváme více než 85 % našich surovin přímo z farem na základě dlouhodobých partnerství. Známe místní podmínky a snažíme se přispět ke zlepšení sociálních standardů, spravedlivým mzdám a vysoké kvalitě surovin.
Udržitelnost v celém našem hodnotovém řetězci je pro nás klíčovým zájmem a je pevně zakotvena v naší firemní strategii. Již nyní podporujeme naše dodavatele při pěstování surovin a po sklizni provozujeme téměř vše z jednoho zdroje.
Od roku 2017 jsme mnohonásobně zvýšili počet našich aktivit v oblasti udržitelnosti.
Klíčovými úspěchy a cíli jsou:








V roce 2024 jsme upravili naši klimatickou strategii a sledujeme cíle vědecky podložené cílové iniciativy (SBTI). V pozadí stojí naše rostoucí přesvědčení, že závazné ochrany klimatu lze dosáhnout pouze přímým snižováním emisí za hranicemi naší společnosti, nikoliv již jejich kompenzací prostřednictvím nákupu certifikátů. Jde o konkrétní ochranu přírody v zemích původu našich surovin, které jsou již nyní vážně postiženy změnou klimatu.
Za tímto účelem jsme s podporou neutrálních subjektů (včetně Sustainable) vypočítali naši globální firemní uhlíkovou stopu a nyní definujeme konkrétní cíle a opatření pro její snížení v souladu s normou SBTI Net Zero. Tyto cíle budeme pravidelně zveřejňovat v rámci naší povinné komunikace o udržitelnosti.
Jako tradiční značka, která funguje již více než 140 let, jsme odhodláni i nadále klást zdravou výživu našich spotřebitelů a blaho všech zúčastněných do středu našeho jednání. Společenská odpovědnost v rámci dodavatelského řetězce a ochrana přírody je a vždy byla základním postojem naší společnosti.
Jsme přesvědčeni, že vedeme společnost TEEKANNE udržitelněji a úspěšněji pro další generace.
„Odpovědné požitkářství“ je základem našeho obchodního modelu.
Frank Schübel Mara Woermann
Generální ředitel Vedoucí oddělení řízení udržitelnosti
skupiny TEEKANNE skupiny TEEKANNE